Followers

Tuesday 12 March 2013

Rant : Oh My Malaysians!


What are words

If you really don't mean them when you say them?
What are words
If they're only for good times, then they don't?
~Chris Medina~


Ada sebuah kereta terparkir kemas di sebuah pusat membeli belah. Si pemandu mendapati bahagian hadapan tempat parkingnya kosong. Alhamdulillah.. Mudah nak keluar. Luah si pemandu. Tiba-tiba.. Datang seorang remaja perempuan menolak trolley barang yang telah kosong ditempat yang kosong itu. Dekat tgah-tgah alam pulak tu!

 hey! where's your manners ha? <org dalam kereta je dgar> 

Then, salah seorang penumpang kereta keluar dan alihkan kereta tolak itu ke tempat yang lebih proper. Pemandu mula kehadapan sedikit untuk mulakan perjalann. Malangnya, datang sebuah kereta lain yang mengisi parking kosong tu. 

'oke fine, kereta ni tak boleh tolak. =,='

Main pointnya kat sini, susah sangat ke nak letak balik trolley dri shopping complex tu dekat tempat yang sepatut nya? Kalau desperate sangat, atau malas sangat, at least letak lah kat tempat yang proper dan tak menyusahkan org lain. Ni siap blok jalan org pulak. 

Mungkin akan ada yang kata

'kalau kita letak kat tempatnya, tak de job pulak abangla-abangla tu..'
  Jangan risau.. Tak luak pun pahala kalau amik job abangla-abangla tu. Dapat pahala lagi ada. For those yang terbaca entry ni, pupuk lah dalam diri anda untuk saling memudahkan urusan org lain.
 What you give, you get back.

No comments: