Followers

Tuesday 20 November 2012

Moist Chocolate Cake.

ini En.Google punya. saya tak sempat
 nak capture hari tu. :)


Mencari-cari resipi moist cake yang mudah? 
Mungkin resipi entry kali ni boleh membantu. :)

First trial jika anda menghadapi kegagalan, itu perkara biasa.
Teruskan usaha sampai menjadi. Saya, second times baru menjadi.
Faktor tepung mungkin. Oke, ini resipi manual punya. 
Saya minta dari sahabat saya di UiTM.
 Kalau anda guna tepung instant (selalunya kat kedai cake ada jual)
 ikut saja arahan yang diberi. Untuk toping, saya sarankan ikut 
resipi ni pun oke. Sebab, kebanyakkan tepung instant yang
 tak sediakan bahan toping. Anda boleh masukkan terus 
dalam loyang atau aluminium foil atau dalam paper cup .



BAHAN A:
-1 cawan tpung gndum
-1 cawan gula castar
-1 sudu teh baking powder
-1 sudu teh bicarbonate of soda
-3 biji telur


BAHAN B:
-1 cwn koko
- 1 cwn minyk masak
-1/2 cawan susu pekat
-1 kotak susu dutch lady coklat)


CARA-CARA:
1-bahan B dcmpurkn dn masak sehingga sebati..
2- pukul telur hingga kembang + gula castar =pukul
3- campurkan bahan B
4- masuk tepung gndum+ baking powder+bicarbonate of soda. ( pastikan bicrbonate sodan n baking powder btul2 halus n hancur,, supaye tak berketul2
5- kukus slama satu jam






TOPPING:
1/2 cawan susu pkat
1/2 cwn minyak
3 sudu besar serbuk koko
( cmpurkan , gaul sehingga sebati, dan maskkn secara double boil.. )dah siapppppppp..SELAMAT MENCUBA!!! :)


Ada housemate saya yang sudah cuba ikut resipi ni.
Feedbacknya :)



No comments: